رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | خراسان رضوی سال گذشته رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول
سرخط خبرها

طرز تهیه بستنی خانگی | دسر پرطرفدار

  • کد خبر: ۳۳۸۵۱
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
طرز تهیه بستنی خانگی | دسر پرطرفدار
بستنی جزو دسر‌های پرطرف‌دار این فصل از سال است که سالم بودن آن یکی از بحث‌های مهم حوزه سلامت مواد غذایی هم محسوب می‌شود. حتما می‌دانید در صورت آلوده بودن شیر، بستنی می‌تواند ناقل بیماری‌هایی نظیر تب مالت باشد؛ بنابراین جدا از قیمت اقتصادی تهیه این خوراکی پرطرف‌دار، مسئله اطمینان از سلامتش هم هست که در نوع خانگی آن تضمین‌شده است.
امیر مقدم/ شهرآرانیوز؛ بستنی جزو دسر‌های پرطرف‌دار این فصل از سال است که سالم بودن آن یکی از بحث‌های مهم حوزه سلامت مواد غذایی هم محسوب می‌شود. حتما می‌دانید در صورت آلوده بودن شیر، بستنی می‌تواند ناقل بیماری‌هایی نظیر تب مالت باشد؛ بنابراین جدا از قیمت اقتصادی تهیه این خوراکی پرطرف‌دار، مسئله اطمینان از سلامتش هم هست که در نوع خانگی آن تضمین‌شده است. برای همین، تصمیم گرفتیم در «مقرون‌به‌صرفه» این هفته، آن هم در این روز‌های گرم تابستان، به کمک هانیه رضوانی، مدرس آشپزی و شیرینی‌پزی، به طرز تهیه این دسر خوشمزه و تفاوت قیمت‌های محصول تولیدی خودمان با نوع بازاری‌اش بپردازیم.
 


مواد لازم برای تهیه یک کیلو بستنی سنتی ساده:

بستنی را فقط خانگی بخورید

 

قیمت مواد اولیه:

بستنی را فقط خانگی بخورید

نکته: استفاده از نشاسته ذرت به جای آرد سفید کیفیت بستنی را بهتر خواهد کرد.
نکته: برای تهیه بیشتر این مواد، می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم قنادی یا عطاری‌های معتبر مراجعه کنید.



تفاوت قیمت محصول خانگی و بازاری (تومان)

بستنی را فقط خانگی بخورید

*نکته: اگر برای سه‌رنگ شدن بستنی، قدری زعفران یا کاکائو و شکلات به آن اضافه کنید، قیمت نهایت تا ٢٠٠٠ تومان دیگر افزایش می‌یابد. همچنین اگر ۵٠ گرم پسته و گردو برای مغزدار شدن به بستنی اضافه کنید، قیمت حدود ٧٠٠٠ تومان بیش از نوع ساده آن خواهد شد.



طرز تهیه بستنی بدون نیاز به امکانات ویژه:

شکر، آرد، وانیل و ثعلب را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس شیر را اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا مواد حل شود.
گلاب را اضافه کنید و همین‌طور به هم‌زدن ادامه بدهید تا ترکیب مانند فرنی سفت شود. حالا وانیل را بیفزایید و زیر حرارت را خاموش کنید تا بستنی قدری سرد شود.

بستنی را داخل فریزر بگذارید و هر ٢ ساعت یک‌بار آن را از فریزر خارج کنید و هم بزنید و دوباره به داخل فریزر برگردانید. این کار را ۴ بار تکرار کنید. با این کار، بستنی سفت می‌شود، ولی یخ نمی‌زند.

نکته: برای تهیه بستنی زعفرانی، باید داخل آن قدری زعفران آب‌کرده، برای بستنی کاکائویی کمی شکلات آب‌شده و کاکائو، برای بستنی میوه‌ای مانند شاتوتی یا آلبالویی هم باید میوه پوره‌شده را همراه با خامه به آن اضافه کنید. برای بهتر شدن طعم بستنی سفید هم می‌توانید قدری هل سفید به آن بیفزایید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->